zakelijk VOIP

Zakelijk VoIP-telefonie (telefonie via het internet voor bedrijven) wordt steeds populairder. Hieronder vindt u alle informatie over dit onderwerp.

Onze top 3 zakelijk VOIP

zakelijkbellen-nl-voip-glasvezel

 

    • Support van consultant
    • Betrouwbaar bellen
    • Veel opties & schaalbaar!
Logo KPN
Ga naar KPN
zakelijkbellen-nl-voip-blu

 

    • SLA 99,9%
    • Laagste kosten p minuut
    • Vast/Mobiel integratie
Logo Tele2
Ga naar tele2
zakelijkbellen-nl-voip-ziggo

 

    • Eenvoudig configureren
    • 24/7 bereikbaar
    • Zelf online beheren
Logo Ziggo
Ga naar ziggo

Wat is zakelijk VoIP (of IP telefonie)?

Bij Voice over IP (VoIP), of IP telefonie, wordt het internet of een ander IP-netwerk gebruikt om spraak te transporteren. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken en ontstaat de mogelijkheid om de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samen te voegen. Hierdoor is nog slechts één infrastructuur nodig en kunnen bovendien nieuwe producten en diensten worden ontwikkeld. Het werken met op VoIP gebaseerde telefooncentrales is binnen bedrijven inmiddels gemeengoed geworden. De term “VoIP” wordt vaak verkeerd gebruikt om naar de eigenlijke overdracht van geluid te wijzen in plaats van naar het protocol ervan. (Bron: Wikipedia)

VoIP bellen, tarieven en besparingen

 

Door gebruik te maken van VoIP is een grote besparing te realiseren. In de onderstaande tabel hebben we het gemiddelde tarief voor VoIP bellen naast de beltarieven van KPN gezet.

In de tabel is te zien dat per minuut gemiddeld meer dan 30% bespaard kan worden en meer dan 60% op het starttarief.

Zakelijkbellen.nl-VOIP

Hosted VoIP voor bedrijven

Functie overzicht

Elk provider biedt eigen VoIP-abonnementen. Een uitgebreider abonnement betekent meer functies. Afhankelijk van uw wensen kunt u meer/minder functies gebruiken. Veel voorkomende functies zijn:

  • Inbegrepen telefoonnummer (regio naar keuze)
  • Inbegrepen SIP VoIP account
  • Ontvangen van faxen (fax2mail)
  • Nummerweergave
  • Anoniem bellen
  • Wachtstand
  • Wachtmuziek
  • Doorverbinden
  • Groepsgesprek
  • Voicemail
  • Belgroepen
  • Gespreksroutering

Wanneer er geen eigen platform wordt gebruikt, maar zogenaamde telefonie in the cloud. Dan wordt dit ook wel hosted VoIP genoemd. U maakt dan gebruik van het telefonieplatform van de provider.

Zij verzorgen dan het onderhoud, de back-up en upgrades. U hoeft alleen een toestel aan te sluiten op het internet en u kunt bellen.

Een hosted telefooncentrale biedt veelal mogelijkheden van een professionele telefooncentrale. Denk hierbij aan wachtmuziek en automatisch terugbellen. Voor veel bedrijven een ideale oplossing.

Een goede aanbieder van hosted telefonie is Zakelijkglasvezel.nl

Voor het MKB

Hosted VoIP wordt het meest gekozen door het MKB. De voordelen voor deze bedrijven zijn enorm. Zo is er bijvoorbeeld bijna geen ICT ondersteuning nodig en wordt er bovendien enorm bespaard op de belkosten. De telefooncentrale (ook wel PBX genoemd) staat in de cloud waardoor er alleen een internetverbinding en een aantal telefoons nodig is.

Providers

Logo KPN
Logo Youfone
Logo Vodafone
Logo Ben
Logo T-Mobile
Logo Tele2

VOIP voor het grootbedrijf

Het grootbedrijf heeft uiteenlopende wensen, van work load spreiding tot vast-mobiel integratie tot volledige planningen. Elke zakelijk VoIP provider biedt hier tegenwoordig oplossingen voor. Zo biedt Voys het Collaboration platform en Tritel Business Voice. Maar ook andere aanbieders bieden geschikte oplossingen. Neem contact op met de providers voor meer uitleg hierover.

Zakelijkbellen.nl-VOIP-grootbedrijf

Een 085 of een 088 nummer (bedrijfsnummer)

Zakelijkbellen.nl-085nummer

Een bedrijfstelefoonnummer kan via VoIP op verschillende manieren worden ingericht. Zo kunt u ervoor kiezen om een geografisch telefoonnummer (zoals 010- en 020-) te kiezen. Maar ook een niet=geografisch nummer.

Een 085- of 088-nummer is zo’n niet-geografisch telefoonnummer. Er is geen verschil in kosten tussen een lokaal nummer en een 088/085 nummer. Het is aan u wat de voorkeur heeft.

Zakelijke VoIP telefoons

Sluit u een zakelijk VoIP abonnement af voor uw bedrijf, dan is een VoIP telefoon noodzakelijk. Traditionele telefoons kunnen namelijk niet via het internet bellen. U heeft dan de keuze tussen een vast toestel of een draadloos toestel.

Vast

Een vaste telefoon heeft als voordeel dat deze meer functionaliteiten biedt dan een draadloos toestel. Zo kan een vast toestel op meerdere lijnen worden aangesloten. Daarnaast is het scherm vaak groter waardoor er meer informatie op kan worden getoond. VoIP shops bieden modellen aan van de volgende merken:

  • Aastra
  • Cisco
  • Gigaset Pro
  • Grandstream
  • Konftel
  • Panasonic
  • Plantronics
  • Polycom
  • Revolabs
  • Sennheiser
  • Snom
  • Ubiquiti
  • YeaLink
Zakelijkbellen.nl-Zakelijk-VOIP

Draadloos

Een draadloos toestel heeft natuurlijk als voordeel dat u meer bewegingsvrijheid heeft tijdens het bellen. Het nadeel is dat deze telefoons vaak iets minder functionaliteiten bieden. Veel bedrijven kiezen daarom ook wel voor een vast toestel in combinatie met een headset. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van draadloos bellen over het internet? Kijk dan vooral eens naar onderstaande merken:

  • AVM Fritz
  • Cisco
  • Gigaset Pro
  • Grandstream
  • Panasonic
  • Plantronics
  • RTX
  • Spectralink
  • YeaLink

VOIP providers

Overweegt u over te stappen op een VoIP verbinding? Kijk dan vooral eens bij onderstaande bedrijven: