(Hosted) VoIP Centrale – Alle voor- en nadelen voor uw bedrijf

Een VoIP centrale, hosted of niet, is voor veel bedrijven een van de beste vaste telefonie opties.

Wij hebben de voor- en nadelen voor u op een rijtje gezet…

Wat is een VoIP centrale?

Een VoIP centrale is een digitale telefooncentrale die vaak buiten uw bedrijfspand staat en die u via het internet benadert. Deze digitale centrale regelt alle functies zoals doorschakelen, nummerherkenning en voicemail. De centrale gebruikt hiervoor niet de ISDN-telefoonlijnen, maar een zakelijke internetverbinding. Deze vorm van zakelijke telefonie heeft de laatste jaren een enorme opmars gemaakt en is voor veel bedrijven een perfecte oplossing.

Het onderstaande schema is een overzicht van zakelijk VoIP provider Tritel. Daarin is te zien hoe de IP-telefonieoplossing voor u zou kunnen werken.

VOIP centrale overzicht

Is het geschikt voor ZZP of MKB?

Deze oplossing is niet geschikt voor een ZZPer, maar zeker wel geschikt voor het MKB. Een VoIP centrale biedt voor een ZZPer te veel opties waar geen gebruik van gemaakt zal worden. Voor het MKB daarentegen is zijn er vooral heel veel voordelen zoals hieronder te lezen valt.

Voordelen van een cloud VoIP centrale

Hieronder staan 8 voordelen van een cloud VoIP centrale voor het MKB (en groter)

  1. Geen grote eenmalige investering – u betaalt per werkplek
  2. Hardware en VoIP centrale software is altijd up-to-date
  3. Binnenkomende gesprekken direct bij de juiste persoon laten uitkomen
  4. Eenvoudig doorschakelen, doorverbinden of gesprekken overnemen van collega’s
  5. Gesprekken ‘parkeren’ zodat een collega het gesprek later kan overnemen
  6. Automatische tijdschema’s toepassen met kantoortijden, vakanties en feestdagen
  7. Koppelingen met CRM-systemen zodat alle informatie over beller direct bekend is
  8. Goedkoper dan ISDN-oplossingen

voordelen en nadelen

Zijn er ook nadelen?

Wat zijn de nadelen? U leest ze hieronder. Weinig toch?

  1. Beschikbaarheid telefoon afhankelijk van een internetverbinding
  2. Iets meer storingsgevoelig (mede door punt 2)
  3. Internetabonnement noodzakelijk

Waar kunt u het beste een VoIP centrale kopen?

Natuurlijk zijn er verschillen tussen de verschillende centrales, maar die zijn lastig inzichtelijk te maken.

Op basis van de bestaande reacties uit de markt kunnen wij de volgende VoIP centrales aanraden: KPN en ZakelijkGlasvezel

Toch zelf kopen?

Op VoIPshop.nl kunt u zelf VoIP telefoons en centrales kopen die u zelf kunt beheren en installeren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *